Unreal Squad

. To jest forum klanu US Unreal Squad


#1 2007-06-18 14:28:12

SniPeR

Stały gość

9599410
Skąd: z Komputera
Zarejestrowany: 2007-06-16
Posty: 31
Punktów :   

Konsola - jak korzystać?? co to jest??

Konsola

Jak z niej korzystać?? otóż jest ona bardzo prosta w użytkowaniu, wystarczy znać parę podstawowych komend i
można znacznie usprawnić sobie granie w gry wykożystujące konsole opartą na engine Quake 3 (o której mowa).
Klikając znaczek tyldy ~ wysówa nam się od góry okno konsoli i to właśnie w tym oknie wpisujemy komendy i
czytamy informacje odnośnie gry. Używając przycisków "PgUp" i PgDn" przesówamy oknem consoli w górę i w dół.

Komendologia jest dość długa i po części jest ograniczona dostępowo w każdej z gier na enginie q3. Nie wszystkie
parametry w cod można zmienić ( ochrona przed cziterstwem). Całość zasobów konsoli możemy podzielić na komendy
grafiki, ekranu, sprzętu na którym gramy. Kategorie maja swoje odpowiedniki:

r_ - grafika
s_ - dzwięk
cg_ - ekran
sv_ - serwer

Całkowity spis każdej z kategorii otrzymamy po wykonaniu czynności:
/przedrostek kategorii_ + tabulator


przykładowo dla grafiki – "/r_ naciskamy tab" pojawi nam się spis wszystkich komend zaczynających sie na "r_"


Komendy grafiki:

Grafika:

Pełna lista komend obsługujących grafikę w cod, zarazem jak i również w całym silniku q3, jest dość długa. Tutaj
znajdują sie najczęściej używane.

/cg_drawFPS -pokazuje ilość klatek na sekundę (fps)
/cg_drawStatus - pokazuje się status (zdrowie, amunicja itp.)
/cg_drawAmmoWarning - pokazywanie alarmu o braku amunicji
/cg_drawCompass - pokazuje kompas
/cg_drawCrosshair - pokazuje celownik
/cg_drawCrosshairNames - pokazuje niki na tle celownika
/cg_drawCrosshairPickups -pokazuje co podnosimy na tle celownika
/cg_brassTime - określa czas leżenia łusek podłożu
/cg_gibs - strumienie krwi
/cg_blood 0 -całkowicie wyłącza krew
/cg_lagometer -lagometr
/cg_marks - ślady po strzałach
/scr_conspeed - określa prędkość z jaką pokazuje się konsola (99 natychmiastowo otwiera i zamyka)

/r_colorbits -ilość kolorów (0,16,24,32)
/r_depthbits -głębia kolorów
/r_detailtextures - szczegółowe tekstury
/r_dynamiclight - dynamiczne oświetlenie
/r_ext_multitexture -multitexturing
/r_ext_compressed_textures -kompresję tekstur
/r_fastsky - włącza lub wyłącza chmury
/r_fullscreen - okienko lub nie
/r_gamma - pozwala rozjaśnić ekran
/r_intensity - zwiększa intensywność kolorów
/r_mode - pozwala wybrać rozdzielczość
/r_picmip -pozwala rozmyć tekstury
/r_subdivisions -określa okrągłość krzywych
/r_texturebits -określa ilość kolorów tekstur
/r_vertexLight - oświetlenie Vertex
/vid_restart - restartuje silnik graficzny

Dźwięk:

Niewątpliwie dźwięk w cod ma duże znaczenie dla grających na „słuch”. Oczywiście i tu możemy określić nasze
potrzeby.

/s_doppler -efekt dźwięku przelatujących pocisków
/s_initsound - wszelkie dźwięki w grze
/s_khz -częstotliwość odgrywanych dźwięków (11, 22 lub 44kHz)
/s_musicvolume - głośność muzyki
/s_volume - głośność odgłosów z gry
/snd_restart - restartuje silnik dźwiękowy

Celownik:

/cg_crosshairSize - rozmiar celownika
/cg_drawCrosshair - wł. rysowanie celownika


/cl_freelook -pozwala swobodnie rozglądać
/cl_mouseAccel - akceleracja myszy
/sensitivity - określa czułość myszki

Komendy przydatne podczas gry:

/clear -czyści konsolę
/cmdlist -wyświetla listę wszystkich komend
/connect [IP/nazwa] - łączymy się z wybranym serwerem
/cvar_restart - przywraca wszsytkim zmiennym standartowe wartości
/disconnect - wychodzimy z serwera
/kill -amobóstwo
/screenshot -pozwala zrobić zdjęcie ekranu do pliku screenshotsshot000#.tga
/com_maxfps (0-333) - zadaje maksymalną liczbę FPS klatek na sekundę
/cg_lagometer 1 -wykres pokazujący jakość połączenia z serwerem
/snaps 40 - [b]komenda określa jaka liczba snapshotów na sekundę jest otrzymywana od serwera.(zalecana 40 bo
taka jest na wiekszości serwerow, czasami moze byc 60 ale trzeba uwazac bo wpisanie wiecej niz jest dozwolone
jest równoznaczne z kickiem z serwa
/cl_maxpackets 100 -komenda określa, jaki może być max. rozmiar pakietu UDP wysłanego przez klienta
/com_hunkmegs # -deklaruje przestrzeń pod pamięć RAM wykożystana w grze(#- połowa pamięci w kompie)
/rate 25000 - liczba ta określa szybkość wymiany danych między serverem, a clientem.(wpisanie wiekszej ilości
jest równoznaczne z kickiem z serwa )
/record - nagrywamy swoje demo, wymagane podczas gry na meczach by ClanBase oraz gdy np. chcemy sie
pochwalić jak gramy, lub gdy złapiemy jakiegos cziterka
/stoprecord -przerywa nagrywanie demka
/demo "nazwa dema" - odtwarzamy demo (demo musi być w katalogu Main/demos...)
/r_fastsky - wyłącza chmury na niebie co powoduje lepsza widocznosc na duzych i ciemnych mapach
/cg_shadows 0 - wyłącza cienie w grze co przyspiesza grafike
/r_drawSun 1 - włącza słońce
/pb_Plist – pokazuje liste graczy z numerami slotów przez nich zajmowanych
/pb_kick # -wszczęcie głosowania by wyrzucić danego gracza (# - numer gracza)
/devmap mp_# -po tym poleceniu zadziala nam polecenie noclip!(#- nazwa mapy)
/noclip -Komenda znosi grawitacje:D działa tylko na lanie bez PB
/pb_webupgrade - upgrade PB
/name - zmiana nazwy nicka na podaną w <>
/connect IP:Port -łączymy sie z serverem
/showip -wyświetla Twoje ip


http://img442.imageshack.us/img442/6219/ussnipergl1.jpg
Rudik jest moim bogiem i panem, on jest moim władcą i mną rządzi!

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.otfix.pun.pl www.gra-bakugan.pun.pl www.budownictwo89.pun.pl www.ligapokemon.pun.pl www.vexoriaots.pun.pl